Informatie voor aspirantleden - loopgroepen

Vrijblijvend meetrainen

Om te weten te komen hoe het er bij Statina aan toe gaat kun je een kijkje komen nemen op één van onze trainingsavonden op de atletiekbaan op sportpark Terweijde. Als aspirantlid mag je bij Statina 4 weken vrijblijvend en op eigen risico meetrainen voordat je een besluit neemt over een eventueel lidmaatschap. 

 

Wil je gebruik maken van dit aanbod dan vragen we je het volgende:

  • beantwoord enkele belangrijke medische vragen voor jezelf om vast te stellen of meetrainen medisch verantwoord is. Deze vragen staan op een intakeformulier. De overige vragen kun je voor jezelf beantwoorden. Dat is een goede basis voor een kort intake gesprek met de trainer. Voor alle duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat je het formulier inlevert bij de looptrainer.
  • ga voor jezelf na of je in staat bent minimaal 10 minuten aaneengesloten te joggen.
  • meld je komst aan via het aanmeldformulier aspiranten.

 

Heb je dit gedaan en zijn er geen belemmeringen, dan ben je van harte welkom. Voorafgaand aan de training meld je je bij de betreffende trainer.

 

Training loopgroepen

De looptrainingen worden op drie niveau’s aangeboden:
• niveau A (recreatief hardlopen, conditietraining, evt. deelname aan loopevenementen tot en met 10 km)
• niveau B (recreatief hardlopen, evt. deelname aan loopevenementen tot en met halve marathon)
• niveau C (wedstrijdatleten en prestatiegerichte recreanten, deelname aan baanwedstrijden, loopevenmenten tot en met de marathon)


Lees ook de pagina met gedetaileerde informatie over de trainingsgroepen.


Statina verzorgt looptrainingen op diverse tijdstippen in de week. Zie hiervoor het trainingsrooster.
Start je met hardlopen of moet je na een blessure opnieuw je loopconditie opbouwen, dan kun je aansluiten op niveau A. Om deze training goed mee te kunnen doen moet je zonder problemen 10 minuten aaneengesloten kunnen joggen. Basisconditie is goed op te bouwen met behulp van ons opbouwschema voor beginnende of revaliderende lopers. Aanvullend daarop kan fietsen of aquajoggen in bepaalde situatie aan te bevelen zijn, bijvoorbeeld in geval van overgewicht.


Ben je een ervaren loper dan kun je afhankelijk van je ambities en mogelijkheden terecht op niveau B of C. Het  instroomniveau wordt dan in overleg met de trainer(s) vastgesteld.


Contact

Als je graag meer informatie wilt, neem dan contact op met één van onze trainers. Zij zullen graag deze extra informatie op maat verstrekken. Op de pagina voor de trainingsgroepen vind je per groep een verwijzing naar het contactformulier van één van onze trainers.